loading...
نرخ قالیشویی در قم
nerkhqalishoeidarqom بازدید : 41 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

مرحله به مرحله برای شستن مبل در خانه
گرد و غبار مبل را تمیز کنید:

برای شستن مبل ، ابتدا باید مبل را با جاروبرقی و بالشتک های مبل را برداشته ، تکان داده و در جای خود قرار دهید.

برس نرم:

با استفاده از یک برس نرم ، گرد و غبار را که به سطح مبل چسبیده است ، به آرامی پاک کنید.


پایین استفاده کنید:

همه موهای حیوانات خانگی جارو برقی نیستند ، بنابراین اگر حیوان خانگی دارید ، از موبر برای شانه زدن موهای خود استفاده کنید.

تمیز کردن سطوح غیر بافته شده

سطح پارچه های منسوج خود مانند سطح چوب یا فلز را با دقت با یک پارچه نرم و یک محصول تمیز کننده مناسب تمیز کنید و مراقب باشید مواد شوینده روی روکش مبلمان نریزد.

برچسب های روی مبل را بخوانید

تمام مبلمان وبهلسترد دارای برچسبی هستند که دستورالعمل مراقبت و شستشوی مبل با مواد شوینده مجاز و نحوه شستشو را بیان می کند. با دقت آن را مطالعه کنید و طبق آن عمل کنید. این دستورالعمل ها با حروف کوتاه نوشته شده اند ، ما برخی از این نویسه ها را بررسی می کنیم تا هنگام شستشو و تمیز کردن اشتباه نکنیم:

W: مخفف آب در انگلیسی ، به معنی استفاده از آب یا بخار خالی برای تمیز کردن.

WS: نشان می دهد که تمیز کردن مبل باید با محلول پایه آب و مواد شیمیایی انجام شود.

S: وجود این علامت به این معنی است که مبل باید تمیز و خشک شود.

پاسخ: این بدان معنی است که مواد استفاده شده در محصول از مواد آلی ساخته شده و فقط باید با آب سرد شسته شوند.

X: این نشان می دهد که مبل باید با برس یا جارو برقی تمیز شود و سپس با شامپوی مخصوص تمیز شود.

تمیز کردن مبل بخار

نقطه

قبل از شستن مبل باید لکه های مبل را تمیز کنید. هر لکه روش خاص خود را دارد اما به طور کلی می توانید محلول آب رقیق شده و سرکه را روی لکه ها اسپری کرده و با یک پارچه بسیار نرم پاک کنید.

برای شستشوی مبل یک محلول پایه آب تهیه کنید

3 لیتر آب و 3 فنجان شامپو یا پایه آب غیر شیمیایی را در یک ظرف نسبتاً بزرگ بریزید و حل کنید. سپس این محلول را در حوله خیس کرده و به گوشه نیمکت تست بکشید و بگذارید ده دقیقه بماند.

حالا دستمال کاغذی را برداشته و در جایی که می خواهید قرار دهید. اگر حوله رنگ پارچه را نگرفت ، محلول تهیه شده مناسب است ، اما در غیر این صورت باید محلول را رقیق کرده و دوباره امتحان کنید.

استفاده از دستگاه بخار بهترین روش برای شستن مبل است

استفاده از بخارپز بهترین روش برای تمیز کردن مبل در خانه است مبل بخار آلودگی و آلودگی را از بین می برد. یک محلول تمیز کننده بر پایه آب درست کنید. مخزن اواپراتور را با این محلول پر کنید.

سپس تمام مواد شوینده موجود در سطح مبل را با دقت بخار کنید. سپس بخارشوی را روشن کرده و کف اضافی مبل را خارج کنید. پارچه را با دقت از بالا به پایین با دستگاه تمیز کنید تا به پایین برسد. برای جلوگیری از آسیب دیدن پارچه ، بخار را در وضعیت ضعیفی قرار دهید.

مبل را با بخار بشویید

اگر بخار ندارید:

می توانید مبل را با پارچه ای نرم و با آب ولرم تمیز کنید. هنگام تمیز کردن به حوله فشار وارد نکنید زیرا ممکن است باعث از بین رفتن رنگ پارچه شود.

شامپو:

اسفنج را پس از بخار خیس کنید و روی آن شامپو بریزید. سپس چندین بار فشار دهید تا اسفنج خوب کف کند. حالا مبل را با اسفنج تمیز کنید. برای تمیز کردن کف مبل در صورت تبخیر ، جارو برقی را فعال کرده و کف را جمع کنید اما اگر بخار ندارید ، کف را خیلی سریع با یک پارچه مرطوب از سطح مبل پاک کنید.

اگر هنوز بخشی از پارچه مبلمان شما لکه دارد ، می توانید همان قسمت ها را بشویید. اما این کار را روی کل سطح مبل انجام ندهید ، زیرا باعث تغییر رنگ پارچه می شود.

از تثبیت کننده رنگ و پارچه استفاده کنید:

بعد از شستن و شستن مبل ، از تثبیت کننده رنگ و پارچه استفاده کنید. این باعث حفظ رنگ و دوام پارچه مبلمان می شود. تثبیت کننده ها را می توانید از داروخانه ها ، فروشگاه های معتبر یا فروشگاه های آنلاین تهیه کنید.

اجازه دهید مبل شما خشک شود:

بعد از شستن مبل ، آن را در مکانی قرار دهید که هیچ تبادل هوا برای خشک شدن وجود ندارد ، اما مبل خود را در فضای باز نگذارید ، زیرا خیلی سریع گرد و غبار را جذب می کند و همچنین باعث لکه دار شدن روی مبل می شود.

روش های تمیز کردن لکه های مختلف از مبل
به افتخار درخواست برخی از شما کاربران بخش خانگی مرطوب

نکات ، ما در مورد روش های از بین بردن لکه های مبل بحث کردیم.

رنگ آمیزی مبلمان وبهلسترد

برای از بین بردن لکه های مبل پارچه ای ، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با سرکه سفید ، جوش شیرین و آب گرم ترکیب کنید. یک پارچه مرطوب را در محلول آغشته کرده و آن را به لکه بمالید ، اما دست خود را فشار ندهید تا به بافت و رنگ حوله آسیب نرساند. سپس آن را با حوله خشک مرطوب کنید تا به مرور خشک شود.ترکیب جوش شیرین و سرکه سخت ترین لکه ها را از بین می برد

طول می کشد.

رنگ آمیزی مبلمان چرم:

اگر روی مبل چرمی لکه ای وجود دارد ، آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. اگر روی پوست مبل لکه سختی وجود دارد ، آن را با دقت با صابون بشویید ، اما از آب زیاد استفاده نکنید.

مبل را با شامپو فرش بشویید

لکه های تمیز کردن سودا:

اگر نوشیدنی روی مبل ریخت ، کمی نمک روی لکه بپاشید و سپس آن را با اسفنج مرطوب پاک کنید تا هیچ لکه ای باقی نماند.

اثر پاک کنندگی زردی سیگار:

برای از بین بردن اثر سوزش یا زردی سیگار می توانید از یک حبه قند استفاده کنید. شکر را روی لکه بمالید و به تمیز کردن آن ادامه دهید. اگر لکه روی الیاف مصنوعی است ، می توانید آن را با آبلیمو از بین ببرید.

اگر مبل شما از پارچه کرکی است ، لکه را با کمی شیر مرطوب کرده و لکه را با کمی پنبه پاک کنید ، سپس شیر را با آب و صابون پاک کنید.

تمیز کردن لکه های جوهر روی مبل:

برای از بین بردن لکه های جوهر روی مبل ، ابتدا آن را خیس کرده و کمی نمک روی لکه بریزید ، سپس محل را با پنبه تمیز کنید. محلول گلیسیرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس سطح مبل را با کمی شامپو بشویید.

تمیز کردن لکه های چرب روی مبل:

برای از بین بردن لکه های چربی روی مبل ، کمی نمک و محلول الکلی روی مبل بمالید ، اگر سطح مبل از پارچه ابریشمی ساخته شده است ، قسمت کثیف شده را با یک ورق حوله کاغذی بپوشانید و اتوی داغ را به سختی روی آن فشار دهید تا لکه از بین می رود

تمیز کردن لکه های روی مبل با لکه های شیمیایی:

پاک کننده های شیمیایی و آماده برای استفاده در فروشگاه ها وجود دارد. با استفاده از این لکه های پاک کننده می توانید بیشتر لکه ها را پاک کنید. برای استفاده از این مواد پاک کننده لک ، نحوه استفاده از آنها را بیاموزید. این کار را با دستکش انجام دهید.

لکه های خون روی مبل:

برای از بین بردن لکه های خون ، کمی نشاسته را در آب مخلوط کرده و هم بزنید تا خمیر نسبتاً غلیظی بدست آید. سپس لکه خون را با این خمیر بپوشانید و بگذارید خشک شود. سپس نشاسته خشک را خراشیده و لکه را با برس تمیز کنید.

;bdavjbajdbvjabjd

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 569
  • بازدید کلی : 1,208